irp by beels grafisk identitet & hemsida

IRP; “Investment Readiness Process”, är en metodik som utvecklats av Beels Consulting AB, för att effektivt hjälpa företag att få en större kunskap om investeringsprocessen och om hur man hittar rätt investerare. Med en inspirerande brief var jag glad över att få uppdraget att ta fram IRP by Beels nya logotyp och grafiska identitet, plus en alldeles ny hemsida.

logotyp

Logotypen är framtagen för att förmedla känslan av nordiska skogar, furor, bark och trädstammar, kommunicera tillväxt och stadighet, samt påminna om en certifikatstämpel i formen. Logotypen består av texten Investment Readiness Process By Beels, och en symbol. Symbolen är en kombination av bokstäverna IRP i formen av en stämpel, och i formen finns även referenser till furor för stadighet, samt en pil uppåt för tillväxt.

grafisk identitet

IRP by Beels grafiska identitet är framtagen med utgångspunkt i nordiska skogar, furor och trädstammar. Syftet var att skapa en grafisk identitet med ett stilrent och varmt, men professionellt och tillförlitligt uttryck som har tydliga kopplingar till tillväxt samt kommunicerar Beels värdegrund.

Den grafiska identiteten består av: En logotyp i ett antal olika utföranden, färgpalett och tillhörande typsnitt, ett antal bilder som utgör starten på ett bildmanér, samt en samling grafiska element. De grafiska elementen består av ett antal olika symboler som är kombinationer av cirklar, samt utsnitt ur bildmaterialet.

leverans

  • Logotyp (i 3 olika färger och i 7 olika varianter)
  • Grafisk profilmanual (Logotyp, Profilfärger, Typografi, Bildmanér, Grafiska element)
  • Grafiska element
  • Bildmaterial
  • Hemsida