Vanliga frågor

Här hittar du svaren på vanliga frågor som jag möter, har du ytterligare/andra frågor så är det bara att höra av dig! Har du frågor som rör just ditt projekt är det bästa att boka in ett möte eller rådgivning!

Jag har ingen bestämd prislista, utan tar fram unika offerter till varje potentiell kund – utifrån behov och förutsättningar. Det bästa sättet att få ett prisförslag är att boka in ett första möte där vi går igenom projektets mål och verksamhetens behov.

Ett tips är att göra research på vilka prisbilder olika typer av leverantörer har, och fundera över vad du har för förväntningar. När du väljer designer/byrå bör du titta noga på portfolio och referenser, samt på hur deras designprocess ser ut – försäkra dig om att de följer en grundlig process.

Det är också viktigt att komma ihåg att när du anlitar mig är det inte bara för att ta fram grafisk form, utan för att bygga en långsiktig relation där jag lyssnar på dina behov och förutsättningar, för att  kunna hjälpa dig att nå dina mål. 

Anlitar du mig för strategiskt arbete kan leveransen vara allt från insikter om varumärke, vision och målgrupp, till dokumentation av övningar och diskussioner, till praktiskt underlag för att bygga en varumärkesplattform. Leverans av designprojekt kan vara logotypfiler, profilmanual, tryckoriginal, grafik- och bildfiler, eller färdig hemsida. Och så vidare!

Du kommer också att få guidning, konsultation och support gällande din verksamhet genom hela projektet, och efteråt.

Det beror naturligtvis helt och hållet på vad det är för projekt. Framtagning av en grafisk identitet tar generellt 3-5 veckor, ett hemsidesprojekt 2-4 veckor. En varumärkesworkshop kan vi göra på en halv dag. Vissa projekt kan snabbas på om det är nödvändigt, men jag rekommenderar att du försöker vara ute i så god tid som möjligt – dels för att vara säker på att jag inte är fullbokad, dels för att få ett så bra resultat som möjligt. Om du har en tight deadline är det också viktigt att du har möjlighet att snabbt ge svar på frågor och feedback på förslag.

Det viktigaste att tänka på är att se till att hitta en leverantör som passar dig och din verksamhet, och att utvärdera portfolio, omdömen, designprocess, kundservice och professionalitet. 

Tilltalar det dig att veta att det är samma person som du pratar med som tar fram designen, så är förmodligen en enmansbyrå ett bra val. Jag har naturligtvis inte alla kompetenser inhouse som en större byrå har, men med hjälp av duktiga samarbetspartners kan jag ändå agera fullservicebyrå i litet format. Jag tar bara en liten handfull projekt åt gången för att kunna ge ditt projekt full uppmärksamhet, och tack vare det är varje kund lika viktig för mig och prioriteras likvärdigt – oavsett storlek eller omsättning. 

Se exempel på hur min designprocess kan se ut här!

Jag tar bara en liten handfull projekt åt gången för att kunna ge ditt projekt full uppmärksamhet. Tänk på att vara ute i så god tid du kan, och kontakta mig för att kontrollera att jag är tillgänglig – min beläggning kan ändras snabbt.

Boka rådgivning & kaffe

Vill du få möjlighet att diskutera din företagsvision och ta reda på mer om hur jag kan hjälpa dig att nå dina mål? Inledande rådgivning bjuder jag alltid på, utan att du behöver förbinda dig till något mer än eventuellt kaffe. Hör av dig så bokar vi in en tid!