Hösten 2019 påbörjades ett varumärkesbyggande arbete med syfte att stärka Nirsbergs positionering och varumärke, samt underlätta kommunikation och rekrytering. Målet var att med hjälp av storytelling ge personlighet, själ och trovärdighet till Nirsbergs varumärke; genom att berätta en historia och ett ursprung.
Jag har tidigare tagit fram Nirsbergs grafiska identitet, och fick uppdraget att ta fram illustrationer och all grafik, samt design och publicering av webbplatsen i WordPress. Dan Linder, Svensk Ordlist, har tagit fram tagline, copy och texter.
Grafik, illustrationer, texter och tagline togs fram för att stärka och bygga Nirsbergs varumärke som en modern, kunnig och anpassningsbar organisation med ursprung i Jämtländska naturkrafter och arbetsanda. Tonalitet och visuell kommunikation har som syfte att tilltala branschen men ändå sticka ut, och kommunicera det som är Nirsberg; ett gediget intresse av naturkrafter och att ta sig an uppdragen med uppkavlade ärmar. En berättande ton och storytelling har använts för att koppla ihop Nirsbergs kultur och erbjudande med bakgrund och ursprung.
Nirsbergs nya webbplats har som syfte att på ett unikt och minnesvärt sätt lyfta Nirsbergs varumärke och story, med hjälp av grafik, illustrationer, subtila animeringar, och texter. Webbplatsens målgrupp är främst nya medarbetare; elkraftsingenjörer som vill jobba som konsulter på en anpassningsbar och kunnig organisation.
Vill du få möjlighet att diskutera din företagsvision och ta reda på hur jag kan hjälpa dig att nå dina mål? Inledande rådgivning bjuder jag alltid på, utan att du behöver förbinda dig till något mer än eventuellt kaffe. Hör av dig så bokar vi ett möte!
Jag erbjuder en ordentlig ”hjälterabatt” på logotyp, grafisk profil eller hemsida, rabatten bestäms utifrån din verksamhet. Kontakta mig och berätta om din affärsmodell för att se om du är kvalificerad för en hjälterabatt!