Varumärkesstrategi

Att utveckla ett varumärke utan varumärkesstrategi är som att ge sig ut och vandra utan karta; du kommer att hamna någonstans men förmodligen inte där du hade tänkt dig. Jag guidar och hjälper dig att svara på frågor som vad, hur och varför. Tillsammans undersöker vi och hittar vägen till målet.

Varumärket är företagets essens – känslan som vi associerar en produkt, tjänst eller verksamhet med. Varumärket är summan av folks uppfattning om vad företaget är, gör och säger. För att kunna bygga en effektiv grafisk identitet, och intresseväckande och relevant kommunikation behöver man hitta kärnan i verksamheten. Det gör vi tillsammans i workshop-format, där nyckelpersonerna i verksamheten deltar.

I workshop-format gör vi tillsammans varumärkesövningar, och diskuterar positionering, värdegrund, mission och vision, målgrupper och tonalitet. Jag leder övningarna och diskussionerna, samt dokumenterar och sammanställer innehållet. Resultatet kan sedan arbetas ihop till en varumärkesplattform i samarbete med en professionell copywriter.

Behöver du hjälp med Varumärkesstrategi?

Uppdrag

Lotta Görling

Logotyp| Cirkulärt profilmaterial| Grafisk profil| Kommunikationsmaterial| Trycksaker| Varumärkesstrategi| Webbdesign

Rauk

Logotyp| Grafisk profil| Varumärkesstrategi

4Sight

Grafisk profil| Logotyp| Varumärkesstrategi| Webbdesign

Solkraft Direkt

Logotyp| Grafisk profil| Trycksaker| Varumärkesstrategi

Vad kan jag hjälpa dig med?

Vill du få möjlighet att diskutera din företagsvision och ta reda på hur jag kan hjälpa dig att nå dina mål? Inledande rådgivning bjuder jag alltid på, utan att du behöver förbinda dig till något mer än eventuellt kaffe. Hör av dig så bokar vi ett möte!

Är du en hjälte?

Jag erbjuder en ordentlig ”hjälterabatt” på logotyp, grafisk profil eller hemsida, rabatten bestäms utifrån din verksamhet. Kontakta mig och berätta om din affärsmodell för att se om du är kvalificerad för en hjälterabatt!

Förnamn
Efternamn
Företag
Email
Telefon
Beskriv din affärsmodell