Att utveckla ett varumärke utan varumärkesstrategi är som att ge sig ut och vandra utan karta; du kommer att hamna någonstans men förmodligen inte där du hade tänkt dig. Jag guidar och hjälper dig att svara på frågor som vad, hur och varför. Tillsammans undersöker vi och hittar vägen till målet.
Varumärket är företagets essens – känslan som vi associerar en produkt, tjänst eller verksamhet med. Varumärket är summan av folks uppfattning om vad företaget är, gör och säger. För att kunna bygga en effektiv grafisk identitet, och intresseväckande och relevant kommunikation behöver man hitta kärnan i verksamheten. Det gör vi tillsammans i workshop-format, där nyckelpersonerna i verksamheten deltar.
I workshop-format gör vi tillsammans varumärkesövningar, och diskuterar positionering, värdegrund, mission och vision, målgrupper och tonalitet. Jag leder övningarna och diskussionerna, samt dokumenterar och sammanställer innehållet. Resultatet kan sedan arbetas ihop till en varumärkesplattform i samarbete med en professionell copywriter.