Lotta Görling

Logotyp| Cirkulärt profilmaterial| Grafisk profil| Kommunikationsmaterial| Trycksaker| Varumärkesstrategi| Webbdesign
Play Video

Uppdrag

Lotta Görling är frilansjournalist och redaktör, som bland annat skriver för magasin, nyhetstidningar, branschtidningar, organisationer och kommunikationsbyråer. Med speciellt fokus på företagare som jobbar med hållbarhet eller innovationer, och med insikten att berättelsen är viktig och att det skrivna ordet alltid kommer att behövas, är kärnvärdena ärlighet, godhet och lojalitet.

Fotografi och film av Adam af Ekenstam.

L
G

Lösning

Lotta Görlings grafiska identitet är framtagen med utgångspunkt i kärnvärdena och varumärket. I kommunikationen lyfts känslan av hållbarhetsfrågor och god journalistik, genom ett visuellt språk som kommunicerar ärlighet och journalistikens etik. Logotypen består av texten Lotta Görling, samt en symbol. Symbolen består av ett citationstecken, som har formats så att det bildar bokstäverna L och G för Lotta Görling.

Lotta Görlings profilmaterial är handgjort av 99% återbrukat material, med utgångspunkt i gamla exemplar av papperstidningen Gröna Draken, som Lotta Görling är chefredaktör för och som inte längre ges ut i pappersform. Det material som är återanvänt till profilmaterialet är: Hushållspappersrullar, baksidor till gamla teckningsblock, överblivna papper, gamla exemplar av tidningen Gröna Draken, gamla nyckelringar, tyg från en gardin köpt second hand, överblivet garn, trä från ett beskuret fruktträd, restbitar av kartong från tryckeri, samt glas och muggar köpta second hand.

Leverans

Logotyp, symbol
Grafisk profilmanual
Grafiska element, ikoner

Vad kan jag hjälpa dig med?

Vill du få möjlighet att diskutera din företagsvision och ta reda på hur jag kan hjälpa dig att nå dina mål? Inledande rådgivning bjuder jag alltid på, utan att du behöver förbinda dig till något mer än eventuellt kaffe. Hör av dig så bokar vi ett möte!

Är du en hjälte?

Jag erbjuder en ordentlig ”hjälterabatt” på logotyp, grafisk profil eller hemsida, rabatten bestäms utifrån din verksamhet. Kontakta mig och berätta om din affärsmodell för att se om du är kvalificerad för en hjälterabatt!

Förnamn
Efternamn
Företag
Email
Telefon
Beskriv din affärsmodell