Grafisk profil

Den grafiska profilen ska kommunicera varumärket och skapa igenkänning. Med en bra grafisk profil uppfattas du som mer seriös och kompetent. En grafisk profil brukar bestå av: Logotyp, färgpalett, typografi, grafiska element, bildmanér och visuella regler, men den grafiska profilen kan variera i omfattning från företag till företag. Jag bygger den grafiska profilen strategiskt efter dina mål och dina behov, det vill säga med utgångspunkt i ditt varumärke.

Den grafiska profilmanualen är som en kokbok för hur man hanterar den grafiska profilen i verksamheten. Med andra ord är profilmanualen ett verktyg som hjälper människor att kunna följa de regler och visuella riktlinjer som finns. Profilmanualen möjliggör ett konsekvent användande av den grafiska identiteten. Därför är den nödvändig för att verksamheten ska uppfattas som trovärdig och kompetent. En profilmanual kan göras mer eller mindre omfattande, men när jag tar fram en grafisk identitet så ingår alltid profilmanual i leveransen.

Behöver du hjälp med Grafisk profil?

Uppdrag

Lotta Görling

Grafisk profil| Kommunikationsmaterial| Logotyp| Trycksaker

Rauk

Grafisk profil| Logotyp

4Sight

Grafisk profil| Logotyp| Webbdesign

Cirkulära Sverige

Grafisk profil| Kommunikationsmaterial| Logotyp| Webbdesign

Eduqraft

Grafisk profil| Kommunikationsmaterial| Logotyp| Namngivning

Ochno

Grafisk profil| Infografik| Logotyp| Namngivning

Västerås Citygymnasium

Grafisk profil| Logotyp

Inventum

Grafisk profil| Logotyp

Bäckby (samarbete)

Grafisk profil| Logotyp

Lenasofia

Grafisk profil| Logotyp| Trycksaker

Men hur fungerar det?

Vad kostar det att anlita Caro Design, och vad är det för skillnad mot att anlita en stor byrå? Hur lång tid tar ett typiskt projekt och vad får jag för leverans?