Grafisk profil

Den grafiska profilen ska kommunicera varumärket och skapa igenkänning. Med en bra grafisk profil uppfattas du som mer seriös och kompetent. En grafisk profil brukar bestå av: Logotyp, färgpalett, typografi, grafiska element, bildmanér och visuella regler, men den grafiska profilen kan variera i omfattning från företag till företag. Jag bygger den grafiska profilen strategiskt efter dina mål och dina behov, det vill säga med utgångspunkt i ditt varumärke.

Den grafiska profilmanualen är som en kokbok för hur man hanterar den grafiska profilen i verksamheten. Med andra ord är profilmanualen ett verktyg som hjälper människor att kunna följa de regler och visuella riktlinjer som finns. Profilmanualen möjliggör ett konsekvent användande av den grafiska identiteten. Därför är den nödvändig för att verksamheten ska uppfattas som trovärdig och kompetent. En profilmanual kan göras mer eller mindre omfattande, men när jag tar fram en grafisk identitet så ingår alltid profilmanual i leveransen.

Behöver du hjälp med Grafisk profil?

Uppdrag

Bäckby (samarbete)

Grafisk profil| Logotyp| Webbdesign

Lotta Görling

Logotyp| Cirkulärt profilmaterial| Grafisk profil| Kommunikationsmaterial| Trycksaker| Varumärkesstrategi| Webbdesign

Rauk

Logotyp| Grafisk profil| Varumärkesstrategi

Cirkulära Sverige

Grafisk profil| Kommunikationsmaterial| Logotyp| Webbdesign

4Sight

Grafisk profil| Logotyp| Varumärkesstrategi| Webbdesign

Eduqraft

Grafisk profil| Kommunikationsmaterial| Logotyp| Namngivning| Trycksaker| Webbdesign

Solkraft Direkt

Logotyp| Grafisk profil| Trycksaker| Varumärkesstrategi

Lenasofia

Grafisk profil| Logotyp| Trycksaker

Västerås Citygymnasium

Grafisk profil| Logotyp

Inventum

Grafisk profil| Logotyp

Ochno

Logotyp| Grafisk profil| Infografik| Namngivning| Trycksaker

Vad kan jag hjälpa dig med?

Vill du få möjlighet att diskutera din företagsvision och ta reda på hur jag kan hjälpa dig att nå dina mål? Inledande rådgivning bjuder jag alltid på, utan att du behöver förbinda dig till något mer än eventuellt kaffe. Hör av dig så bokar vi ett möte!

Är du en hjälte?

Jag erbjuder en ordentlig ”hjälterabatt” på logotyp, grafisk profil eller hemsida, rabatten bestäms utifrån din verksamhet. Kontakta mig och berätta om din affärsmodell för att se om du är kvalificerad för en hjälterabatt!

Förnamn
Efternamn
Företag
Email
Telefon
Beskriv din affärsmodell