Den grafiska profilen ska kommunicera varumärket och skapa igenkänning. Med en bra grafisk profil uppfattas du som mer seriös och kompetent. En grafisk profil brukar bestå av: Logotyp, färgpalett, typografi, grafiska element, bildmanér och visuella regler, men den grafiska profilen kan variera i omfattning från företag till företag. Jag bygger den grafiska profilen strategiskt efter dina mål och dina behov, det vill säga med utgångspunkt i ditt varumärke.
Den grafiska profilmanualen är som en kokbok för hur man hanterar den grafiska profilen i verksamheten. Med andra ord är profilmanualen ett verktyg som hjälper människor att kunna följa de regler och visuella riktlinjer som finns. Profilmanualen möjliggör ett konsekvent användande av den grafiska identiteten. Därför är den nödvändig för att verksamheten ska uppfattas som trovärdig och kompetent. En profilmanual kan göras mer eller mindre omfattande, men när jag tar fram en grafisk identitet så ingår alltid profilmanual i leveransen.
Vill du få möjlighet att diskutera din företagsvision och ta reda på hur jag kan hjälpa dig att nå dina mål? Inledande rådgivning bjuder jag alltid på, utan att du behöver förbinda dig till något mer än eventuellt kaffe. Hör av dig så bokar vi ett möte!
Jag erbjuder en ordentlig ”hjälterabatt” på logotyp, grafisk profil eller hemsida, rabatten bestäms utifrån din verksamhet. Kontakta mig och berätta om din affärsmodell för att se om du är kvalificerad för en hjälterabatt!