Design

Bra grafisk design inspirerar, lyfter och kommunicerar. En bra grafisk identitet är konsekvent och unik – och väl anpassad efter vilka du riktar dig till. Jag översätter ditt varumärkes personlighet till stark grafisk form som väcker känslor och når fram till din målgrupp.

Logotyp

Logotypen är företagets ansikte utåt, och blir ofta en symbol för hela verksamheten. En välfungerande logotyp ger trovärdighet och är en långsiktig investering. Jag har stor erfarenhet av att ta fram logotyper, och jobbar strategiskt med grund i varumärke, research, målgruppsanalys och koncept. Funderar du på varför man ska satsa på en professionell logotyp? Läs mer i mitt blogginlägg nedan!

Grafisk Identitet

Den grafiska identiteten ska kommunicera varumärket och skapa igenkänning – med en bra grafisk identitet uppfattas du som mer seriös och kompetent. En grafisk identitet brukar bestå av: Logotyp, färgpalett, typografi, grafiska element, bildmanér och visuella regler för kontorsmaterial och presentationer, men kan variera i omfattning från företag till företag. Jag bygger den grafiska identiteten strategiskt utefter dina mål och dina behov, med utgångspunkt i ditt varumärke. Vill du veta mer om hur designprocessen kan se ut? Följ länken nedan!

Illustration

Illustrationer öppnar möjligheterna för en unik grafisk identitet, och relevant och målgruppsanpassad kommunikation. Med visuella medel kommunicerar du intresseväckande och tydligt, och ett varumärkesbyggande illustrationsmanér gör att din verksamhet sticker ut. Jag har konstnärsbakgrund och en gedigen teknisk skicklighet samt kunskap om illustration som kommunikationsmedel. Jag illustrerar både digitalt och för hand, beroende på önskemål, budskap, målgrupp och varumärke.

Infografik

Infografik, ikoner, piktogram och symboler förstärker kommunikationen av budskap, instruktioner, statistik och fakta. Visuella symboler underlättar förståelse av komplexa data eller samband, och infografik som byggs på din grafiska identitet stärker igenkänning av och förtroende för din verksamhet.

Profilmanual

Den grafiska profilmanualen är som en kokbok för hur man hanterar den grafiska identiteten i verksamheten. Profilmanualen är ett verktyg som hjälper människor utan kunskap i grafisk design att kunna följa de regler och visuella riktlinjer som finns. Profilmanualen möjliggör ett konsekvent användande av den grafiska identiteten, och är därför nödvändig för att verksamheten ska uppfattas som trovärdig och kompetent. En profilmanual kan göras mer eller mindre omfattande, men när jag tar fram en grafisk identitet så ingår alltid profilmanual i leveransen.

Behöver du hjälp med grafisk design?

Vill du få möjlighet att diskutera din företagsvision och ta reda på mer om hur jag kan hjälpa dig att nå dina mål?

Men hur fungerar det?

Vad kostar det att anlita Caro Design, och vad är det för skillnad mot att anlita en stor byrå? Hur lång tid tar ett typiskt projekt och vad får jag för leverans?