Tips för hemsida & webbdesign

En bra hemsida är tydlig, lättnavigerad och snygg, kommunicerar professionalitet och trovärdighet. Och även här är det viktigt med friyta! Luft mellan olika element ökar läsbarheten och därmed användarvänligheten.

Och glöm inte mobilanpassningen, den är ett måste. Även om din huvudsakliga säljkanal inte är hemsidan, så kan du vara säker på att i princip alla som du är i kontakt med kommer att gå in och titta på din hemsida, om så bara för att hitta kontaktuppgifter. Och de allra flesta gör det på mobilen.

1. Branding

Var konsekvent med användningen av den grafiska profilen även på webben. Det ökar igenkänningen, men framförallt trovärdigheten.

2. Var noga med menyerna

Navigeringen på hemsidan måste vara tydlig och lättanvänd så att besökaren hittar rätt – använd fungerande lösningar, som meny eller menyknapp längst upp till höger, och ett sidhuvud som följer med vid scroll.

3. Välj bilder med omsorg

Bilderna ska tillföra något, de ska vara av hög kvalitet, och de ska matcha ditt varumärke – både visuellt och emotionellt. Och optimera dem så att de inte drar ner hastigheten på sidan!

4. Teknisk prestanda

Hemsidan ska vara tillräckligt snabb, och fungera samt se bra ut på alla enheter.

Relaterade uppdrag

Sömncoachen

Webbdesign

Ekobot

Webbdesign

Vad kan jag hjälpa dig med?

Vill du få möjlighet att diskutera din företagsvision och ta reda på hur jag kan hjälpa dig att nå dina mål? Inledande rådgivning bjuder jag alltid på, utan att du behöver förbinda dig till något mer än eventuellt kaffe. Hör av dig så bokar vi ett möte!

Är du en hjälte?

Jag erbjuder en ordentlig ”hjälterabatt” på logotyp, grafisk profil eller hemsida, rabatten bestäms utifrån din verksamhet. Kontakta mig och berätta om din affärsmodell för att se om du är kvalificerad för en hjälterabatt!

Förnamn
Efternamn
Företag
Email
Telefon
Beskriv din affärsmodell